Alla inlägg under juli 2011

Av kattzingen - 27 juli 2011 18:45

Japp en tokig son jag har. Igår så var jag bara ute med lufsen på gräsmattan och då tog Tim och studsa lite på studsmattan. Sen så fick han för sig att studsmattan skulle in så han lyfter den och rullar den och vi har en liten gång men den är nerför. Så den börjar rulla neråt mot alla bilar och det kommer en bil åkandes. Tror ni jag vågade titta?? Nä.. Men som tur var så träffade inte studsmattan bilen. För det var inte lite fart studsmattan hade. Men den stannade till slut och slog till en annan bil men det blev inga märken som tur var.Och Tim tyckte det var skoj. Men det är väl kanske skoj med sånt man inte får göra antagligen hahaha.

Så Tim börjar bli en riktig Emil.

 

Av kattzingen - 24 juli 2011 16:55

Idag har man småröjt lite här hemma och sen vart en snabbsväng till familjen som tog hand om Tim igår. Vi var där med en blomma till dom i olika färger. Så man fick veta lite mer av dom vad som hänt. Men snacka om vad långt han hade cyklat. Och han ville till lekparken på skottek. Så ja varför sa han inte detta till oss men tror inte att han visste vad han ville från början eftersom han var åt andra hållet åt stan innan detta då.

Så ja han hade verkligen en upplevelse igår. Kan man ju lugnt säga.


Och han har pratat om detta många ggr sen igår. Men man försöker på bästa sätt att förklara att det är jättefarligt att göra så som han gjorde.

Kan ju säga med att pappan i familjen sprang efter Tim och han tyckte han var jättesnabb på sin cykel. Och sen så hade han sitt lilla polislarm på cykeln med haha. Så pappan han nästan inte ikapp Tim.


Nä fortsätta att småstäda lite.

Av kattzingen - 23 juli 2011 18:41

Ja det har vart lite omtumlande dag idag. Vid ca 12.00 så försvann Tim. Men jag var ju lugn från början bara trodde han hade gått till grannarna men icke då. Men efter 1h och 20 min så ringde gubben polisen för vi klarade inte att hitta honom själva. Och typ bara efter 5 min så ringde polisen och sa att han kommer hem och åker polisbil.

Var en familj som hade tagit med honom in eftersom han hade lite bravader på vägen och det var bilar som nita så han inte skulle bli påkörd. Så han hade cyklat iväg 2 km bort från var vi bor.

Så han var hemma 13.40 igen så jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta när jag fick krama om honom. Har aldrig varit så rädd i hela mitt liv förut.
Men Tim var inte ledsen eller rädd. Han hade haft det jättekul sa han. Lekt med dom andra barnen och sen fick han ju åka POLISBIL. Men jag hoppas innerligt att han inte gör om detta för att åka polisbil igen.

Jag är fortfarande helt skakis men mest ont i huvudet eftersom jag spänt mej så mycket. Men nu är han hemma i alla fall men det kunde ju blivit mycket värre.


Och tack alla vänner som brydde sig om detta. Jag är väldigt tacksam.

Och jag är verkligen tacksam till den familjen som tog hand om honom. Evigt tacksam. Tur att det finns så snälla människor.

 


Ja sen efter detta då så har vi vart på tupperware visning och även hos grannen som fyllde 50. Så det har vart full rulle. Så ja man är helt slut.

Nu blir det en lugn och go kväll.

Av kattzingen - 21 juli 2011 23:07

Japp nu har vi en hankatt på 1 år som heter Lurvas. Rätt passande hehe. Ska försöka ta kort på honom när han är lite mer villig att komma fram. Så vi tar det rätt lugnt idag. Och lär göra det även i helgen.


Kan ju säga att han är väldigt nyfiken på Ziba men hon visar att hon bestämmer här. Och det är ju det hon gör. Hon bestämmer även över våran hund Lufsen som är en schäfer. Så ja hon är en väldigt bestämd dam.


Imorgon blir det väldigt mycket borstning av alla djuren här hemma. Och kanske på agility. Får se vad som händer. Beror på vädret med.

Natt natt

Av kattzingen - 18 juli 2011 22:09

I lördags var jag ute hos en jättemysig vän, Petra ute på landet.

Och Tim och hunden Lufsen tyckte verkligen om det. Det som Tim höll på med mest var att gunga i körsbärsträdet eller att rota bland verktyg.
Och Lufsen tyckte korna var väldigt intressanta. Han till och med höll på att gå in till dom men det tyckte inte jag att han skulle göra.

När vi satt och fikade så började jag undra om inte korna rusade mot oss utan dom blir där i hagen..och Petra bara : det hoppas jag.

Ja annars lär vi ju springa sa jag haha. Men blev lite sådär fan vill inte ha några kor mot mej. Stora som fan och tjuren ska man ju inte tala om så stor den va. Ring i näsan med haha.. så sööt.


Så tackar söta Petra J för att vi fick komma och hälsa på. Kände att jag behövde komma bort lite från stan.


Ja sen vet jag inte om jag har skrivit detta men skriver väl det igen i så fall. Tim har äntligen lärt sig cykla utan stödhjul. Helt själv. Vi hjälpte honom inte utan han bara tog sin cykel från källaren och cyklade. Och detta är väl nån månad sen som han lärde sig det. så härligt att han bara tog saken i sina egna händer och ville det.


Likadant med en annan sak. Han torkar sig sj nu. Jag får inte hjälpa till. Men man får kolla honom ändå för han tar ju några meter papper och sen vill man ju se om han har gjort det ordentligt. Men han är görduktig ..
Han tycker han är stor eftersom han är 5 år nu. Så får berätta lite på dagis så han inte gör stopp på toan haha..

 

(lånat från google)


Nä nu blir det lite mys med gubben som äntligen har kommit hem.
Kan säga att Tim tyckte det var skönt att han är hemma nu för han har vart borta länge. (en helg)

Av kattzingen - 15 juli 2011 18:58

 

Behöver jag säga mer vad jag gör.

Önskar mig en diskmaskin.

Av kattzingen - 14 juli 2011 18:37

Ja det var ett tag sen man bloggade nu. Vart fullt upp och sen har jag inte kännt för att blogga heller. Men mycket har hänt. Skaffat hund, Tim har fyllt 5 och jag har fyllt 30. Shit gammal tant nu ju  


Och nu har man lite semester. var både behövligt och inte om man säger så. Har redan svårt att sova nu på nätterna. Men är nog att jag oroar mig för nåt men vet inte vad. Smådeppig med men det går väl över här så småningom. 


Kommer nog blogga lite mer nu. Har ett ordentligt databord nu så nu blir det full fart haha..


Och jag vill bara på nån loppis just nu.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards