Alla inlägg under november 2010

Av kattzingen - 28 november 2010 20:58

Verkar som om man blir hemma imorgon med en sjuk son. Snorar som bara den och sen ena ögat rinner det och så är han röd i ögat samt att han har feber. Så det blir inget dagis imorgon för honom. Så tradigt när han precis blivit frisk igen så blir han sjuk direkt igen. Men vad ska man göra. Men blir nog bara hemma imorgon som det ser ut. Men ska gå på onsdag så det är väl lugnt. Sen får man väl ha förståelse med för det är ju såna tider men så jobbigt bara.. Har inte vart där nån full vecka.

Sen måste jag fixa med katterna med så dom får komma till veterinären. Eftersom dom

verkar ha skabb. Så bara bläää just nu.

Men det viktigaste är att alla blir friska.

 

Av kattzingen - 28 november 2010 20:29

Ziba

 

Född i Januari.

En väldigt lugn liten dam men kan väl få sina ryck hon med.

Gillar att jaga sin ena bak tass. Tror att benet jagar henne *ler*.

Hon ligger på dom mest udda platserna men det är ett sätt för att vara ifred.

På kvällen innan jag ska sova så får hon följa med in i sovrummet och bara gosa själv utan dom andra katterna. Där ligger jag och klappar henne så hon får känna sig lite speciell. Det behöver hon.


Zinga

 

Född i Maj.

En riktig busig tjej. Är full fart på henne hela tiden.

Hon gillar verkligen laserpekaren som vi har och så fort hon hör ljudet från den så kommer hon verkligen springandes och ska jaga. Hon går även runt med nån mjuk boll eller pappersboll i munnen och ska leka. Sen gillar hon ligga på elementet och ibland blir det så skönt att hon ramlar ner därifrån.

Sen så ska hon ligga på en när man håller på med datorn lite svårt att skriva ibland. Men hon gillar i alla fall där det är varmt.


Zeke

 

Född i Juni.

"Lilla" Zeke. Väldigt matvrak och älskar filmjölk. Så fort man öppnar kylskåpet så är han där och ska ha men nu får man allt stoppa det lite.

Kan bli för mycket av det goda.

Väldigt kelig av sej och snuttar på fingrarna på en och försöker få väck det eftersom han är för stor för det. Han är med en som ska sitta vid datorn när man själv sitter där. Ska gosa samtidigt med men inte det lättaste det heller.

En bra kille som blir vänner med andra katter rätt fort.


Zero

 

Född i Augusti.

Ja jag har inte lärt känna honom riktigt ordentligt men han är en väldigt nyfiken kille och lite blyg. Går väldigt bra överens med Zeke. Gjorde dom redan 2 dagen så dom har funnit varandra.

Han är en sk skeppskatt eller tumkatt som en del säger. Så han fastnar väldigt lätt med sina små klor i mattor och filtar. Men han är så goer när han går för man hör när han kommer..tipp tapp...


     

Av kattzingen - 28 november 2010 14:55

Verkar som om den äldsta katten Ziba har fått öronskabb. Ska ringa veterinären imorgon och beställa en tid. Men det jobbiga är att alla katterna måste få behandling. Hoppas man får det på räkning eller helst gratis hahaha..


Så lilla gumman bara går och kliar sig i öronen. Tycker så synd om henne.

Känns som om man inte hinner med saker och ting heller för skulle ha skickat kort på Ziba och Zinga till förra ägarna men det har inte blivit av. Man känner sig lite taskig men nu är den datorn som vi har kortena i så seg så man kan knappt använda den längre. Och sen kan man ju inte lägga in nya kort heller.

Men tror jag får ringa eller skicka ett mess att det är lite försenat.


Sen börjar Tim bli sjuk igen verkar det som. Snorar som bara den så får se om man blir hemma denna veckan eller om mormor och morfar tar honom på tills jag kommer hem på dagarna men får la se. Se här hur han är här på kvällen och morgonen.


Sen har några kompisars katt fått ungar så ska väl gå dit bort sen och kika lite och hälsa på lite. Var ett tag sen man träffades. Så det är kul att ses lite..

Ska gå så fort sonen och gubben kommer hem från ett kalas hos en dagiskompis.
Får höra lite hur det har vart där med för han har inte sagt så mycket idag lilla killen. Se om han orkar.

Av kattzingen - 24 november 2010 16:32

Fått hem en liten svart misse som heter Zero. Fick hem den i måndags och det funkar hur bra som helst med dom andra med. Zeke och Zero är redan bästa vänner. Så det är härligt att det går så bra.


Ska se sen med när jag kan lägga in bilder för helt plötsligt så funka det inte att lägga in bilder från kameran till datorn. Så fattar nada vad det är som är fel. Men har en gammal dator så den lär väl ge upp snart. Måste bara skaffa ett bra minneskort så jag kan spara fotona jag har.


Zero är en sk. skeppskatt, tumkatt. Hur go som helst. Är 15 veckor... Svart med liiite vitt på bröstet. Och sen så är det lite nyans i brunt med.

Hittade honom på blocket så får sätta upp det kortet så länge här tills det andra är fixat.

 

Zero


Ska ta och göra en presentation på katterna sen så ni vet vilka det är.

Av kattzingen - 21 november 2010 22:50

Nu börjar man äntligen bli friskare och imorgon bär det av till tranemo igen. Ska bli kul att komma igång igen.

sen efter det så är det möte på dagis. ska bli kul och se vad hon har att säga och hur vi ska gå vidare med pojken min. Men han sköter sej väldigt bra vad jag har fått höra annars men det är fortfarande ett problem men vill jag inte lägga ut här. Dom som känner mej vet vad det är och det räcker. Men vet att det kommer att släppa snart..


Kommer hämta hem en mysig liten "sak" imorgon. Om vi nu bestämmer oss för att ha det då. Men det tror jag nog vi gör.


Och katterna här hemma mår så bra så nu. Dom var inte sej själva när Chabo var hos oss men nu är dom gosiga igen. Så det är skönt.

Men Zeke går runt här och jamar som bara den för han vill ha filmmjölk som jag har glömt att köpa hem. Måste komma ihåg det imorgon bara.. Glömmer det varje dag nu bara.

Och Ziba kom och gosade idag när jag läste lite. Så fick inte läsa mer utan gosa med meej.. Go liten dam är hon allt.

Sen Zinga då. Busfrö nummer ett är hon. Men bra gosig. Och så är hon så liten ännu för att vara 6 månader. Men så mysig.. Får la se om hon växer nåt.. tycker inte hon har gjort det så mycket sen hon kom hit. Men får vänta och se.


Nä nu får man gå och sova lite .. ska upp vid 5 tiden så.
Godnatt   

Av kattzingen - 18 november 2010 19:42

Ja jag är jävligt stolt morsa.

Pojken bajsade idag för första gången på toaletten. Och dom som känner oss vet hur vi har kämpat med detta. Så ja jag är sååå stolt. En del kanske tycker det är rätt löjligt men när det pågått så länge så ja då blir man jävligt stolt.

Han skulle bara in och kissa och så kommer han ut och säger att han har bajsat. Jag var ju tvungen och kolla om detta var sant och självklart var det det.


Så utav morfar fick han 2 guld tior. Och pojken är stolt han med.

Så äntligen börjar det släppa.


Så här hemma är det en stolt mamma och pappa. Och det kan ingen ta ifrån oss.

Det har vart kramar i massor.

  

Av kattzingen - 16 november 2010 14:28

Har inte orkat att blogga så mycket.

Har vart sjuk och är det fortfarande och sen har det vart dödsfall (gubbens bekant/vän. Svärmors vän)

Så det känns lite konstigt att han är borta. Har träffat honom några ggr men jag känner honom inte så.. bara väldigt ytligt. Men dom ggr jag träffat honom så var han väldigt trevlig.


R.I.P   


Annars i helgen så firade gubben sin "farsa" som hade fyllt 50 år och även firade kompisen Peter S N som hade fyllt 40.
Och jag var hemma och var sjuk och pojken med.

Men dom verkar ha haft det väldigt kul för kikade på kortena och jag önskade verkligen att jag kunde vart med. Men kan inte vara med på allt det roliga.

Av kattzingen - 14 november 2010 14:59

Just nu är det denna musiken som kommer ur högtalarna. Pojken diggar dom.

Disk-ho


Sen är det en låt till som heter Krokodilen Kaj som han har fastnat för.

Lite skönt att han lyssnar på nån annan musik just nu eftersom det vart väldigt mycket med Pippi Långstrump och Emil i lönneberga.


Pojken tror han är frisk bara för att han har ätit lite mat men han har 39,6 grader. Men han vill inte vara sjuk och vem vill det. Så försöka förklara det för honom just nu är meningslöst. Han vill städa så han känner väl sej rastlös men jag vill bara att han ska ta det lugnt.

Och vem vinner?? ja inte är det jag inte.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards