Alla inlägg den 16 december 2010

Av kattzingen - 16 december 2010 21:48

Vet inte var jag ska börja nånstans men ja..

Har vart lite fjantiga diskussioner i Ulricehamnstidningen i alla fall vad jag tycker.

Vart diskussioner om ett kondetori/bageri här i u-hamn om marsipan negresser som dom kallas.

Är gummor som har prutande mun, hula kjol, krulligt hår och tuttar.

Och dom är chokladdoppade.
Enligt en kund där så är det rasistiskt. Jag har då aldrig tänkt på att chokladdoppade hula dansare är rasistiskt men enligt några så är det visst det.

Men om man gör en som är vit då? är inte det rasistiskt??????? Bara för det är mörkt så handlar det alltid om hudfärgen.

Snart kan man väl inte göra pepparkaksgummor eller gubbar för dom blir ju bruna. Undrar hur man ska kunna göra dom vita utan att det blir tjafs om det.

Är bara så löjligt att ta upp en sån sak eftersom det har funnits i 25 år.

Kan bara säga att jag är inte rasist utan tar mer på personligheten. Tycker inte om vissa vita och vissa svarta. Beror helt enkelt på hur man är.


Sen har det ju vart smygpremiär på Änglagård 3 här i stan idag. Men jag orkade inte gå ut för har så jääädra ont i svanskotan. Men verkar som om det har vart mycket folk för min gubbe har vart vakt på olika ställen. Och när jag var och lämnade tröjan till honom så var det så mycket bilar ute och folk så ja. Mer kan ni ju läsa på ut.se


Sen har jag fått min för tidiga julklapp och försenad födelsedagspresent. Tänkte ta kort på det imorgon så får ni se vad det är för nåt.

Ska försöka åka till tranemo imorgon för har inte vart där på 2 dagar nu. Inte mått så bra och gör det inte nu heller men får ta och försöka nu. Inte många dagar kvar nu innan man får lite jullov.


Nä ta och sova nu medans man är trött så man får nån sömn.


Ps. kommentera gärna...


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards